Culture Corner: The United Kingdom - WHO’S WHO

Поурочные разработки по английскому языку 6 класс к учебнику Ю.Е. Ваулиной - 2017 год

Culture Corner: The United Kingdom - WHO’S WHO

Цели: организовать деятельность учащихся по освоению базовых знаний о стране изучаемого языка; способствовать развитию навыков чтения, продуктивного письма, умения структурировать основное содержание текста.

Оборудование: географическая карта Великобритании; иллюстрации по теме урока или видеоряд о Великобритании.

Ход урока

I. Организационный момент

— Good morning, boys and girls! (Good morning, teacher!)

— How are you?

— Who’s absent today?

II. Работа по теме урока

1. Вводная беседа

(Учитель показывает географическую карту Великобритании, демонстрирует видеоряд или фотографии с видами Великобритании.)

— What country are we going to talk and read about? (About the UK.)

— Read some facts about the UK and guess if they are true or false. (На доске записаны предложения.)

1. The UK is in the northwest of Europe.

2. Its official name is the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.

3. The UK is made up of two parts.

4. England is a part of the UK.

5. The British flag is white and red.

(Keys: 1 — true; 2 — true; 3 — false; 4 — true; 5 — false.)

2. Работа по учебнику

Упр. 1a (c. 11).

(Ученики отвечают на вопросы.)

Keys:

The flag of Wales is white and green with a red dragon in the middle.

The flag of Scotland is blue with a white X-shaped cross. (It is also known as St Andrew’s Cross.)

The old flag of Northern Ireland is white with a red X-shaped cross. (It is also known as St Patrick’s Cross.)

The Union Jack is red, white and blue. It is the national flag of the UK.

The flag of England is white with a red cross.

Учитель может подготовить маленькие изображения флагов и в ходе ответов на вопросы прикреплять их на соответствующие части страны на карте.)

Упр. 1b (с. 11).

— Read the title of the text. What do you think the text is about? (It’s about the United Kingdom.)

— What kind of text is it? Is it a story, a letter or a factfile? (It's a factfile.)

(Ученики читают текст в сопровождении аудиозаписи и проверяют свои ответы.)

— What flag does the text describe? (The Union Jack.)

Упр. 2a (c. 11).

(Ученики с помощью учителя изучают рубрику Study Skills. Учитель демонстрирует различные способы графического оформления информации (образцы можно посмотреть по ссылке https://www.superteacherworksheets.com/graphic-organizers.html).

Затем учитель рисует на доске схему, аналогичную той, что в учебнике.)

— Let’s complete the diagram together.

(Ученики читают текст и заполняют пропуски в схеме.

Keys: 1 — Wales; 2 — Northern Ireland; 3 — Cardiff; 4 — Belfast; 5 — Edinburgh.

Ученики хором повторяют за учителем географические названия.)

Упр. 2b (с. 11).

(Для того чтобы помочь ученикам объяснить значение выделенных в тексте слов, учитель предлагает следующее задание.)

— Match the words in bold to the definitions.

1) Country

2) Capital

3) Flag

4) Population

5) Currency

a) the system or type of money that a country uses

b) an area of land that is controlled by its own government, president, king, etc.

c) the number of people living in a particular area, country, etc.

d) the most important city where there is the government of a country

e) a piece of cloth with a coloured pattern or picture on it that represents a country, organization, etc.

(Keys: 1b, 2d, 3e, 4c, 5a.)

III. Проверка домашнего задания

— Open your workbooks at page 7. Let’s check your answers in Exercise 3.

(Ученики читают предложения вслух и проверяют свои ответы.

Keys: 1 — capital; 2 — Trafalgar Square; 3 — the River Thames; 4 — Buckingham Palace.)

— What places can tourists see in London?

— What places would you like to visit?

IV. Продолжение работы по теме урока

Работа по учебнику

Упр. 2b (с. 11).

— There are lots of nice cities and towns in the UK. Look at the pictures of some cities.

(Учитель демонстрирует фотографии городов Суонси, Портсмут, Ньюкасл, Абердин. Ученики хором повторяют названия городов за учителем: Swansea Portsmouth Newcastle Aberdeen

Затем ученики читают образец, показывают города на карте и называют их местоположение.

Keys: Swansea is in the west of the UK. Newcastle is in the east of the UK. Aberdeen is in the north of the UK.)

Упр. 2c (c. 11).

(Учащиеся выполняют задание в парах, затем учитель предлагает нескольким ученикам выступить перед классом. Предполагаемый ответ:

There are four countries in the United Kingdom. They are England, Wales, Northern Ireland and Scotland. The capital of the UK is London. It is also the capital of England. The capital of Wales is Cardiff. The capital of Northern Ireland is Belfast. The capital of Scotland is Edinburgh.)

Упр. 3 (c. 11).

(Учитель объясняет задание, затем делит учеников на группы по три человека. Учащиеся выполняют задание на заранее подготовленных листах. Следует ограничить время выполнения задания. Если есть возможность, по выполнении задания представитель от каждой группы демонстрирует коллективную письменную работу и читает текст. Учитель собирает работы на проверку.

Предполагаемый ответ:

Country: Russia.

Capital: Moscow.

Flag: white, blue and red.

The official name of our country is the Russian Federation. Russia is the largest country in the world. The capital of Russia is Moscow. It is one of the most beautiful cities in the world. The Russian flag is a tricolor flag. It is white, blue and red.

Во время выполнения учениками задания учитель выборочно проверяет домашнее задание в рабочих тетрадях.)

V. Инструктаж по выполнению домашнего задания

— Open your workbooks at page 8. For your homework I want you to do all the exercises on this page.

(Учитель читает и комментирует задание каждого упражнения, чтобы все ученики поняли, что нужно делать дома.)

— Write the text of your email in your copybooks.

(Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики — в дневниках:

WB: Ех. 1-4 (р. 8).)

VI. Подведение итогов урока

— Can you talk about the UK?

— Can you use graphic organizers?

— Can you make a factfile about a country?

— Can you write a short text about your country?

(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)

— That’s all for today. Goodbye! (Goodbye!)






Для любых предложений по сайту: [email protected]