Have you ever travelled to London - Do you like travelling - МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ К ЦИКЛАМ УРОКОВ

Английский язык - Книга для учителя 8 класс В. П. Кузовлев - 2017 год

Have you ever travelled to London - Do you like travelling - МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ К ЦИКЛАМ УРОКОВ

Планируемые результаты (цели урока по аспектам ИК):

личностные результаты (воспитательный и социокультурный аспекты):

воспитательный аспект — формирование положительного отношения к фактам иностранной культуры, способности понимать образ жизни и поведение зарубежных сверстников; развитие умения сотрудничать;

социокультурный аспект — знакомство с некоторыми особенностями путешествия на самолёте; развитие умения вести себя соответственно принятым в странах изучаемого языка нормам;

метапредметные результаты (развивающий аспект):

регулятивные — умение выбирать наиболее эффективные способы решения учебных и познавательных задач, соотносить свои действия с планируемыми результатами; оценивать правильность выполнения учебной задачи;

познавательные — умение работать с прослушанным текстом, определять тему, прогнозировать содержание текста по ключевым словам, осуществлять информационный поиск, решать проблемы творческого и поискового характера;

коммуникативные — умение с помощью вопросов добывать недостающую информацию, устанавливать рабочие отношения, эффективно сотрудничать и способствовать продуктивной кооперации;

предметные результаты (учебный аспект): развитие умения аудировать с целью понимания основного содержания услышанного и с целью извлечения конкретной информации;

сопутствующие задачи: развитие умения делать краткие записи на аудитивной основе, умения читать вслух небольшой текст научно-популярного характера.

Речевой материал:

лексический и грамматический материал предыдущих уроков;

рецептивный: лексический — a seat belt.

Ход урока

1. 1) Учащиеся высказывают свои предположения. Можно им помочь, задавая дополнительные вопросы: Is she in a café? Is Tanya in a car (on board of a plane, ship, etc.)? Is Tanya travelling by car (plane, ship, etc.)?

1. 2) Перед прослушиванием учащиеся знакомятся с памяткой. Запись звучит один раз.

Текст для аудирования:

Tanya: Excuse me.

Stewardess: Yes. How can I help you?

Tanya: Can I have another orange juice, please?

Stewardess: Certainly.

Tanya: Hm, without ice, please.

Stewardess: Sure. Here you are. Anything else?

Tanya: Yes. Could you tell me what time we are landing in Heathrow?

Stewardess: At 5.30. That’s in exactly 15 minutes.

Tanya: Oh, have I got enough time to go to the bathroom before we land?

Stewardess: I’m sure it’ll ...

Captain: Attention, ladies and gentlemen. This is Captain Preddy speaking. We will be landing in Heathrow in 15 minutes. All passengers are kindly requested to go back to their seats and to fasten their seat belts. Hope you’ve enjoyed the flight and thank you for choosing British Airways.

Tanya: Well, I guess that’s the answer to my question.

1. 3) Перед выполнением упражнения учащиеся знакомятся с контрольными утверждениями.

Ключи: F; F; T; N/s.

2. 1) Текст для аудирования:

Customs officer: Your passport, please.

Tanya: Here you are.

Customs officer: Miss Tatyana Smirnov.

Tanya: Yes, that’s right.

Customs officer: How long are you going to stay in Britain?

Tanya: For three weeks.

Customs officer: And what’s the reason for your visit?

Tanya: I am going to do an English course in Oxford. I want to learn some more English. But first I’m planning to stay in London for three days to meet my friend.

Customs officer: Have you got any documents from your school?

Tanya: Yes. Here is a copy of all the documents from the school. And this is the address of the family I’ll be staying with.

Customs officer: Your English sounds very good.

Tanya: Thanks. Actually, this will be my second language course in Britain.

Customs officer: OK. Here is your passport and your school documents. Enjoy your stay.

Tanya: Thank you. Goodbye.

Customs officer: Goodbye.

2. 2) Записи учащихся должны носить краткий характер. Например: 1) 3/three weeks; 2) learn English/English course; 3) Oxford, London; 4) 3/three days; 5) at her friend’s; 6) Yes. 1/one.

3. 1) Текст для аудирования:

Tanya: Hello.

Kurt: Hello, this is Kurt. Is that you, Tanya?

Tanya: Yes, hello, Kurt. I was just about to call you.

Kurt: Really? I’ve been thinking about our plans for tomorrow. Do you still feel like taking a day tour around London?

Tanya: Definitely. That’s a fantastic idea. Any suggestions?

Kurt: Actually, I’ve got plenty of ideas. Have you thought of anything you’d like to do or places you’d like to visit?

Tanya: I guess I’d be happy to see some sort of exhibition.

Kurt: An exhibition? Have you heard of the Guinness World of Records?

Tanya: Well ...

Kurt: It’s actually the famous Guinness Book of Records brought to life. They’ve got everything there: models, videos and life-size exhibits. I think it would be a great start to the day and I bet you’ll really enjoy it.

Tanya: Sounds fine to me.

Kurt: We could also go to see the Wallace Collection. You know, French art and sculpture of the 17 and 18 centuries. How about that?

Tanya: I’d rather go to the Guinness thing.

Kurt: OK. How about popping into St Martin-in-the-Fields later on. It’s not very far. It’s at the Charing Cross tube station.

Tanya: Isn’t it that famous church next to the National Gallery?

Kurt: That’s right. If we are lucky, we may hear some good music there.

Tanya: All right. But I assume by that time we’d be ready for a snack.

Kurt: I agree. I know of a great place near there.

Tanya: Great. Well, what time shall we meet then?

Kurt: How about 10 o’clock at my place?

Tanya: Great. See you tomorrow.

Kurt: Don’t be late! Bye.

4. Домашнее задание: рабочая тетрадь, упр. 1; книга для чтения, упр. 5.1) (в упражнении развивается умение читать с целью извлечения конкретной информации, переводить), 5.2).

4. 2) Учащиеся учатся читать вслух небольшой текст научно-популярного характера.






Для любых предложений по сайту: [email protected]